Nieuw verhaal!

21 september 2016 - Benton, Verenigde Staten

Tot nu toe is elke school week weer hetzelfde. Elke vrijdag hebben we een Parparelle, dat doen ze elke keer als de Footballers een wedstrijd hebben die dag. Met volleybal hebben we nog steeds geen enkele wedstrijd verloren. Elke week hebben we ongeveer twee wedstrijden, als het een uit wedstrijd is gaan we met het hele team in een echte Amerikaanse schoolbus naar de wedstrijd toe. Op de dag dat we een wedstrijd hebben lopen we met allemaal hetzelfde volleybal t-shirt dat we van school hebben gekregen.

Na dat we een keer terug kwamen van een wedstrijd had mijn host mom me meegenomen naar Sonic, dat is een drive-in waar je echt van alles kan bestellen. Je kan er bijvoorbeeld alle soorten frisdrank met veel verschillende smaken bestellen, bijvoorbeeld Cola met een kokos smaak. Mijn host mom zei dat ik een keer Vanille ijs met Cola moest proberen, dus dat bestelde ze voor me. Toen ze het bestelde dacht ik bij me zelf van iel dat lijkt me dus echt geen top combinatie, maar het was toch best oké.

Ook heb ik een dag ergens wat gedronken met mijn liaison. Dit is iemand van de organisatie die elke maand kijkt hoe het met je gaat en soms ook leuke dingen organiseert. Het was erg gezellig, ze geeft les op een school in Little Rock. Ze vroeg of ik een keer langs wilde komen en haar leerlingen wilden vertellen over de cultuur verschillen die ik ervaar. Wat ik bijvoorbeeld nog steeds moeilijk vind is om met alleen maar een vork te eten...

Afgelopen vrijdag hadden we weer een parparelle op school. Elke keer kondigen ze ook mensen aan. Dit keer was het de beurt van het volleybal team. Ze riepen het hele volleybal team, en toen we allemaal bij elkaar stonden voor de hele school werd er door een microfoon onze namen verteld en welk nummer we zijn. Elke keer als ze een naam van iemand zeiden, stapte diegene een stap naar voren en ''zwaaiden'' even. Maar omdat ze hier mijn achternaam niet kunnen uitspreken had ik niet helemaal door dat ze mij bedoelde, ze probeerde mijn achternaam op drie verschillende manieren uit te spreken maar het was geen succes. Gelukkig kon iedereen er wel om lachen.

Tijdens English zit er een jongen naast me en hij zit alleen maar vragen over Nederland te stellen waardoor we niet echt onze opdrachten af krijgen en bijna alleen maar zitten te praten tijdens de les. De lerares had dit in de gaten en zei dat iedereen zijn of haar spullen kon opbergen zodat we het over Nederland konden hebben. Het hele lesuur heb ik van alles moeten vertellen over Nederland. En ik kreeg een hele hoop vragen. Ook vroegen ze of ik ze wat Nederlandse woorden kon leren. Dat was wel lachen.

Van het weekend ben ik veel met mijn volleybal team geweest, we hadden ook een volleybal toernooi.

Veel  mensen vragen mij om foto's, ik zal zo snel mogelijk foto's op deze blog plaatsen!

1. Manuela Hooper:
    21 september 2016
    Leuk weer om te lezen esther
  2. Peter:
    30 september 2016
    Humor! Leuke foto's ook behalve die enge beesten dan.