De drukke maand December

29 december 2016 - Benton, Verenigde Staten

Maandag 5 december gingen we eerst naar de Christmas parade want mn host zusje liep daar in mee met de band van school. Ik had ook mijn hostfamily verteld over sinterklaas wat iedereen in Nederland viert. En toen we terug kwamen van de parade, stonden er twee tassen voor de deur met wat pepernoten erin en wat kleine cadeautjes. Dus zo hadden we toch nog een beetje sinterklaas gevierd hier.

Zaterdag waren we een groot gedeelde van de dag aan het koken en dingen aan het bakken voor zondag. En rond een uur of 3 gingen we naar Old Washington. Waar ze allemaal ''oude'' huizen hebben staan.

Zondagochtend hadden we eerst een kerstbuffet met de kerk, wat erg gezellig was. Maar omdat we later die dag ook nog een AFS party hadden was het niet zo'n goed plan om veel te eten, aangezien we daar ook weer veel eten zouden krijgen. Het was een Ugly sweater party met meer exchange studenten. Ook speelden we dirty Santa wat een spel is met allemaal cadeautjes.

vrijdag 16 December was het dan zo ver, eindelijk vakantie! zaterdag ochtend gingen we naar Fort Smith, naar de ouders van mijn host moeder. Heel de familie kwam daarheen om met zn alle alvast kerst te vieren wat heel gezellig was. We gingen eerst met z'n alle wat eten en daarna was het tijd voor de cadeautjes.

Zondag avond kwamen we terug en toen konden we alweer de koffers opnieuw inpakken. Maandag ochtend vertrokken we naar Houston, Texas. Het was een auto rit van 7 uur, maar het ging voor mn gevoel sneller dan verwacht. We kwamen maandag avond aan en toen hadden we alleen nog maar een kerstfilm gekeken. Dinsdag gingen we naar de NASA wat erg leuk was! toen we daar wat hadden rond gelopen gingen we door naar een stadje vlakbij Houston waar we de golf van Mexico konden zien. Woensdag gingen we naar the Galleria mall, een hele grote shoppingmall in Houston met winkels die je normaal alleen in de grotere steden zou zien. Daarna zijn we nog even Houston gaan ontdekken. Donderdag ochtend vertrokken we alweer vroeg naar Louisiana. Omdat ze daar heel ander eten eten, hadden we een food tour, het was een busje die rondreed door de stad waar we verbleven en we stopten bij verschillende restaurantjes om verschillende kleine gerechtjes te proeven wat erg leuk was. Ook aten we een krokodil wat opzich best lekker was, maar het idee dat het een krokodil was bleef toch wel gek. Vrijdag ochtend stonden we erg vroeg op om naar de beste bakker van de stad te gaan, omdat waarschijnlijk alles op zou zijn als we later zouden gaan. Daarna gingen we weer terug naar het hotel om nog even een dutje te doen. In de middag hadden we een boottocht waar we allemaal krokodillen mee konden zien. Zaterdag ochtend vertrokken we weer naar huis.

Toen we thuis aankwamen kookte we een diner voor Christmas Eve en daarna hebben we twee kerstfilms gekeken. Zondag ochtend stonden we om 8uur op om de cadeautjes uit te pakken die onder de kerstboom lagen. Toen we daar mee klaar waren hadden we een lekker kerst ontbijt en daarna moesten we ons zelf klaar gaan maken voor de kerk. Na de kerk gingen we bij wat vrienden lunchen en toen zijn we ook nog even naar de film gegaan. Toen we weer thuis kwamen hadden we een kerstfilm gekeken en daarna gingen we eten, wat erg lekker was. Na het eten gingen we nog een spel spelen en toen zat de dag er al weer op. Tweede kerstdag vieren ze hier niet en omdat we eerder nog geen tijd hadden om de gingerbread huisjes te maken deden we dat op deze dag.

Woensdag gingen we weer naar de omavoor de kerstcadeaus

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Yvonne:
    29 december 2016
    nou Esther, ik heb je verslag gelezen en de foto's gezien. Het lijkt me dat je het naar je zin hebt. Je wordt best veel meegenomen naar interessante plaatsen. De foto's van de muurschilderingen zijn mooi. Nasa zien vergeet je ook niet meer. En kerst daar vieren is ook weer anders. Geniet vooral! Want het is zo voorbij.
    Fijne tijd daar nog!
    Yvonne