Spring break en nog veel meer

11 april 2017 - Benton, Verenigde Staten

Zaterdag 4 maart zijn we een dagje naar Hot Springs gegaan. Dat is stadje met allemaal oude bathhouses. Ook zijn we naar een toren gegaan, waar je uitzicht had over heel Hot Springs. Die avond was de play van school, en omdat er twee mensen in speelden die ik kende was ik met wat anderen gaan kijken.

In Nederland op school hebben ze heel af en toe wel eens een brandoefening op school. Maar hier, hier hadden we een tornado oefening, en een shootoefening. Zodat we weten wat we moeten doen als er een tornado is of als er iemand is in school die met een geweer loopt te schieten. Best een gek idee.

18 maart hadden we dan eindelijk Spring Break. Die zondag vertrokken we vroeg om naar de Grand Canyon te gaan. We gingen met het hele gezin en met de ouders en broer van mijn host mom. Het was een lange autoreis maar het voelde korter dan het eigenlijk was. We overnachtten in West-Texas langs route 66. Maandagochtend vertrokken we weer vroeg om verder te gaan. Rond een uur of 6 kwamen we dan eindelijk aan in Flagstaff, een plaatsje in Arizona. We hadden een groot huis voor ons allen. Dinsdagochtend gingen we dan echt naar de Grand Canyon, en het was warmer dan we hadden verwacht dus dat was een groot pluspunt. Nadat we de auto hadden geparkeerd gingen we de richting oplopen waar we de Grand Canyon zouden zien. En toen opeens zag je het, en wat was het groot !!! Ik had natuurlijk al wel veel foto’s gezien op het internet enzo, maar ik had niet verwacht dat het zo groot en mooi zou zijn. De hele dag liepen we langs de Grand Canyon, het was echt een top dag. Maar in het echt is het toch een stuk mooier dan op de foto’s. Rond een uur of 6 zou de zon ondergaan, en mijn host dad wist een mooie plek bij de Grand Canyon om de zon onder te zien gaan. Dus daar gingen we heen, en dat was echt heel mooi! Toen de zon eenmaal onder was gingen we weer richting het huis. Die woensdag zijn we wat gaan rondrijden omdat het daar echt heel mooi is! Soms zijn we de auto uitgegaan en zijn we wat gaan rondlopen. In de avond zijn we naar een waterval gegaan, die op een bepaald vlak groter is dan de Niagara falls. Donderdag was de laatste dag in Flagstaff, en er was sneeuw.. Rond een uur of 11 moesten we het huis uit, dus toen gingen we eerst ontbijten bij ons favoriete bagel place. Ze hadden daar de beste bagels ooit! Daarna gingen we naar Sedona en hebben we daar wat tijd doorgebracht. Toen gingen we weer langzaamaan terug naar het hotel waar we de eerste nacht verbleven. Onderweg zijn we nog gestopt bij the painted desert, wat ook weer erg mooi was! En zaterdag reden we weer terug naar huis, wat een top vakantie was dat!

Maandag startte school weer, maar vrijdag waren we vrij dus dat was top. Die vrijdag ging ik naar mijn liaison in Little Rock, en in de avond kwamen daar nog 3 andere exchange studenten heen. Zaterdagochtend kwamen er nog 4 andere exchange studenten heen en toen vertrokken we met z'n allen naar Memphis in Tennessee. We liepen daar een beetje rond en aten lunch in Beale Street. Ook zagen we het balkon waar Martin Luther King was neergeschoten.

Zondagochtend gingen we naar Graceland, het huis van Elvis Presley. Dat was erg leuk om te zien, je kreeg een Ipad met een koptelefoon en dan kon je een taal kiezen, and guess what; ik kon nederlands kiezen! Toen je rond liep door het huis, kon je luisteren naar de Ipad die dan een soort van rondleiding gaf. Toen we daar alles hadden gezien gingen we weer richting huis.

Die week had ik alleen de eerste drie dagen school. Donderdag vertrokken mijn host mom en ik richting Fort Smith in Arkansas, waar haar ouders wonen. Op de heenweg stopten we bij een paar nationale parken waar ze watervallen hebben. Dus toen hadden we nog een beetje gehicket en zijn we gehicket naar het hoogste punt in Arkansas. Rond een uur of 6 kwamen we bij haar ouders aan. Vrijdag gingen we ook weer naar een national park en hebben we daar wat tijd doorgebracht. Zaterdag zijn we wat gaan shoppen en rond een uur of 3 reden we weer richting huis.

Die zondag gingen we met wat families van de kerk naar the Pinnacle Mountain vlakbij Little Rock. Toen ben ik die samen met een vriendin ook nog gaan beklimmen, op de top hadden we dan ook een mooi uitzicht.