Hot Springs, school ring

12 oktober 2016 - Benton, Verenigde Staten

Scholen in Amerika laten studenten een ring ontwerpen want dat is een soort van traditie hier. En omdat ik hier nu ook een jaar naar school toe ga dacht ik, laat ik dat ook maar doen dan. Je kan zelf een type ring kiezen, vervolgens kies je de kleur steen die je wilt, en ze kunnen er ook van alles ingraveren. Dus elke student heeft echt een eigen ''ontworpen'' ring.

Donderdag 6 oktober, werd ik op school opgehaald door mijn liaison Kathleen. We reden naar Little Rock, en daar zou ik nog een spuit voor hepatitis B moeten halen. Ik denk dat ik gewend ben geraakt aan alle spuiten want bang was ik niet meer en pijn deed het ook niet. Daarna zijn we naar haar huis gereden want ik zou daar een nacht slapen. Het was echt een heel mooi en groot huis. In de avond zijn we ergens wat gaan eten ook met haar man. Vrijdagochtend moesten we weer om 8uur vertrekken want we zouden een dag naar Hot Springs gaan. We gingen daar naar een Foreign Language Teacher Conference. Het was in een hotel, en toen we aan kwamen kregen we een tafel aangewezen. Op de tafel legden we allemaal folders neer en nog meer dingen. Mensen kwamen langslopen en toen legden we een beetje uit wat AFS was. Het was best wel druk want er waren meer organisaties en andere mensen die daar stonden. Die dag hadden we ook tijd om door Hot Springs te lopen. Kathleen is daar ongeveer elk jaar dus ze wist precies wat ze me moest laten zien en wat ze me moest vertellen. Ook zijn we nog een beetje wat winkeltjes afgelopen en hebben we ergens geluncht want ze wist een goede plek om te lunchen. Nadat we hadden geluncht gingen we weer terug naar het hotel. Om 3 uur hadden we een presentatie. Ze vroeg of ik ook wat wilde vertellen tijdens de presentatie. Er waren best wat mensen die naar onze presentatie kwamen, ik vertelde  best veel over hoe ik het tot nu toe ervaar om in een ander land en in een gastgezin te wonen. Mensen hadden ook veel vragen voor mij en het was eigenlijk super leuk.

Zaterdagavond zijn we naar een auto race gegaan. Het was erg leuk, maar wel koud en met veel lawaai.