Februari

26 februari 2017 - Benton, Verenigde Staten

De vrijdag voor de Super Bowl was er een Souper Bowl. Dit doen ze hier elk jaar de vrijdag voor de Super Bowl. Allemaal verschillende mensen maken een chilli of een soep. Als je binnenkomt krijg je een dienblad en dan kan je langs alle mensen gaan, ze geven je dan een klein beetje zodat je alles kan proeven. Als je alles hebt geproefd, of als je vol zit kan je geld geven aan de mensen die volgens jou de beste chilli/soep heeft. Al het geld gaat naar een goed doel, en omdat dit vrijdag was namen ze me ermee naar toe. Ik heb nog nooit zo veel verschillende chilli's gezien in een keer. Ik lust bijna alles maar sommige waren wel echt heel vies! Nadat we daar wel klaar waren ging ik weer terug naar school.

Zaterdag had ik weer een meeting met AFS wat erg leuk was om iedereen weer te zien en te spreken! We deden niet zo heel veel maar gewoon meer kletsen, waar we dan ook wel erg goed in zijn.

Zondag was het dan zo ver, de Super Bowl. We gingen naar een Super Bowl party wat erg gezellig was! Eerst wat eten met iedereen, want eten is hier toch best wel een van de belangrijkste dingen. En daarna begon de game. Omdat ik nu wel wat meer van Football snap vond ik het wel erg leuk om te kijken. Veel mensen keken het ook vanwege de commercials wat ik eerst best gek vond, maar later bleek dat deze commercials inderdaad best leuk zijn. En wat bleek... dit was de eerste Super Bowl ooit met verlenging.

Het weekend na de Super Bowl zijn we naar een park in Little Rock gegaan. Het was een soort van lichtjes festival dus we gingen er rond een uur of 5 naar toe. Er was wat muziek en allemaal verschillende thema's van verschillende landen. Jamaica was een van de thema's en het voelde ook echt wel een beetje alsof je daar echt was.

Zaterdag 18 februari hadden we de Winterformal van school. Dat was een soort van gala. Een paar weken geleden hadden we al geshopt voor een jurk, want iedereen koopt hier ook echt een speciale jurk voor en nieuwe schoenen etc. Er kwamen wat vrienden van mij over om ons klaar te maken en daarna gingen we naar de winterformal. Het was heel gezellig, maar wel heel anders dan in Nederland. Om 10 uur was het afgelopen en toen ben ik nog ergens wat gaan eten met wat vrienden omdat we van te voren niks hadden gegeten.

1. Yvonne:
    26 februari 2017
    Hé Esther

Volgens mij gaat het goed met jou. Hoe is het met je Engels? Dat leer je daar gemakkelijker dan hier op school hè?
    Verlang je al naar Nederland?
    Blijf nog maar even daar het is hier nog koud.
    Veel plezier nog en tot je volgende verhaal.
    Groet Yvonne
  2. Peter:
    27 februari 2017
    Hoi Esther,

Bedankt voor weer een leuke update. Gezien de foto's waren de schoenen nog niet ingelopen.
    Carnaval mis je nu wel of heb je ze daar geleerd dat ze Halloween nog eens over moeten doen?

Groetjes,
    Peter
  3. Esther Ruijs:
    5 maart 2017
    Hoi Yvonne en Peter,

Het Engels gaat echt een stuk beter dan eerst, dat leer je hier inderdaad een stuk beter en sneller dan op school. Het weer is hier inderdaad wel een stuk beter dan in Nederland dus ik blijf nog even. Wel vond ik het jammer dan ik carnaval moest missen, maar dat haal ik volgendjaar wel weer in!

Groetjes